søndag den 8. december 2013

2.søndag i advent

Glædelig 2.søndag i advent.

I dag bliver indlægget både kort og måske en kende kedeligt. Jeg var til julefrokost i går med kærestens arbejde, så er pænt smadret i dag. Har både sovet længe og taget mig en eftermiddagslur! Har faktisk stadig nattøj på. Pga. trætheden har jeg ikke det helt store i støbeskeen til jer i dag. Vil mere kalde det et fif end en guide.

Da jeg flyttede hjemmefra, købte jeg en stor kasse med kravlenisser brugt på qxl. Der var mange forskellige nisser med, både nye og gamle. Til min ærgrelse havde nogle af nisserne heller ingen "fødder", så de kunne stå under bøger og andet. Det var først da vi flyttede fra vores kollegie til en anden lejlighed i Esbjerg med mere vægplads, jeg fandt ud af hvordan, jeg alligevel kunne få gavn af nisserne.

Der skal kun bruges kravlenisser og elefantsnot. Nogen kender det også under lærertyggegummi. Ja ja, kært barn har mange navne. På med lidt klister og så op på væggen.
Jeg er faktisk blevet umådelig glad for denne måde at gøre det på. Først og fremmest giver det lidt liv til vores ellers så nøgne vægge. Ulempen er så bare, det bliver ekstra trist til januar, når det hele bliver pillet ned igen. En anden ting er mine/vores rodede og overfyldte bogreoler. Her kan de små hyggelige nisser hurtigt blive overset blandt de farverige bogrygge. De kommer altså mere til deres ret på denne måde.

Slutteligt vil jeg spørge til mit nisseorkester. Det er første gang jeg har dem oppe, da jeg de andre år har syntes de virkede gamle og falmede. Nu synes jeg de er ekstremt hyggelige. Er der nogen der kender noget til dem? Jeg synes det virker underligt der kun er 7. Findes der flere og hvornår er de ca. fra?

kh
Simone

Ingen kommentarer:

Send en kommentar