søndag den 15. november 2015

Næsten færdig

Hej derude.

Jeg har næsten færdiggjort den første hæklede ting til mig selv. Et vinkelsjal er efterårets helt store hækledille. Det er mere halstørklæde end sjal, og puha det har taget lang tid at lave. Synes det er lidt svært at sætte, men det luner godt.

Jeg har en knækket tråd i sektion 1, jeg lige skal have fikset (aner ikke hvordan). Men ellers alle andre ender hæftet. Så skal det vaskes for at få spindolien ud af garnet og herefter er det klar til brug. Glæder mig.

Jeg har brugt nål 3 (opskriften siger 4) og garnet 'coast'. I opskriften står der man skal bruge 'Rasmillas yndlingsgarn'. De to typer garn er faktisk ens, det billigere 'coast' er bare ikke vasket.

Opskriften er dansk og koster 50 DKK. På youtube ligger der også nogle videoer, hvis man søger på vinkelsjal. De er forsøgt som hjælp, men udenfor mange oplysninger, så opskriften ikke kan undværes. Ligeledes er der en gruppe på Facebook med en masse kvinder, der gerne vil hjælpe og opmuntre.

Jeg har brugt farverne:
Gul: Aconite
Mørk lilla: Passion flower
Lyserød: Begonia
Mørk sand: Clove
Lys lilla: Plum

 Tag jer endelig ikke af morgenhåret. 

kh
Simone

Ingen kommentarer:

Send en kommentar