mandag den 26. november 2012

Kursus i weekenden

Hej derude.

I weekenden var jeg med svømmeklubben på kursus. Det var ikke så meget ryste-sammen-tur og teambuilding som sidste gang, men mere om intern og ekstern kommunikation. Det er ekstra vigtigt for os i øjeblikket, da vi i sommers fusionerede med en anden svømmeklub. Der var både op- og nedture på dette kursus. I længden var det lidt kedeligt at høre på, men så er det jo godt man bliver fodret hele tiden, så man altid har energi nok til at lytte. Før aftensmaden lørdag skulle vi i svømmehallen. Det var ikke sjovt. Vi stod rigtig meget stille, og jeg var ved at dø af kulde. Det hele var selvfølgelig meningen, da instruktøren gav os et meget karikeret billede af, hvordan børnene havde det, når vi ikke var på hele tiden. Jeg kan sagtens følge ham, men endte faktisk med at blive syg af det :(
Svømmehallen efter aftensmaden var til gengæld det helt modsatte. Det var super fedt - det var vandstunt. I den første konkurrence valgte jeg meget hurtigt at give op. Ude i bassinet stod der 4 store baljer med bunden i vejret. Vi skulle allesammen dykke under vandet på instruktørens kommando, og derefter holdet vejret så længe som muligt. Når vi ville have luft, skulle det ske inde i spanden, ellers var man ude af legen. Første gang jeg trak luft, vidste jeg bare at det ville blive sidste gang. Jeg kom op i spanden, og den lugtede bare ekstremt fælt, jeg kunne slet ikke holde det ud, og følte ikke ilten var god nok. Jeg svømmede ud igen, og holdt været så længe jeg kunne og gav så op. Til min overraskelse var jeg ikke den første der satte sig op på kanten, der sad allerede 3.
Da vi kom ind i hallen, havde jeg luret den store presenning (ca. 10x10m) der var spændt ud over det dybe. Jeg følte mig ikke rigtig tryg ved det, og havde egentlig bestemt mig for, at det ville jeg ikke. Instruktøren gjorde det meget klart for os, at vi selv var herre over hvornår vi sagde fra, og at det var helt i orden. Jeg fik kigget nærmere på udfordringen, da vi nu skulle ned i den anden ende, og blev egentlig lidt flov over mig selv. Jeg kan jo sagtens dykke 12 meter mange gange i træk, så hvorfor skulle jeg så ikke også kunne svømme under en presenning? Som sagt så gjort, i baljen med mig og det døde jeg jo bestemt ikke af. Det skal måske lige tilføjes at der var flere huller i presenningen, så man kunne komme op undervejs for at trække luft, hvis man havde behov for det. Var super sjovt sådan at poppe op, og se andre komme op, for man opdager dem først når de er der.
Bagefter skulle vi op på 1-metervippen og springe gennem hullerne. Det var om endnu sjovere. Der gik helt sport i at springe efter de små huller og dem der var lidt længere væk. Plastikken blev fjernet, og nu skulle vi springe over en elastiksnor. Av. Elastikken var ikke særlig stor, så det var ikke den der gjorde ondt. Fordi man skulle hoppe højt for at komme over den, skulle jeg hoppe på en anden måde end normalt, og det endte med at gøre ret ondt. De første 2 gange gik det fint, men 3.gang gik det galt. De valgte at flytte elastikken længere ud, og lave en udelukkelseskonkurrence. Jeg hopper, og regner ud at jeg vil banke lige ind i elastikken. Jeg griber efter den med hænderne, for at komme over, men misser og laver et hovedspring, med hænderne ned langs siden. Det gik dog slet ikke ud over hovedet, ud over mine svømmebriller fløj af og var ved at kvæle mig. Nej, jeg vælger simpelthen at lave en maveplasker fra skuldrene og ned til og med brysterne. Av av siger jeg bare. Jeg var ildrød da jeg kom op af vandet. Heldigvis var jeg dog ikke den eneste der så sådan ud. Bare lige som afsluttende bemærkning: Jeg gik ikke videre.
Så skulle der prøves noget nyt. Waders. Den sprang jeg bare let og elegant hen over. Kunne simpelthen ikke få mig selv til det. Men jeg hoppede gladeligt i en militæruniform (eller var det hjemmeværnet?). Da der ikke var tøj nok til os alle, måtte vi skiftes. Jeg fik fat i et par bukser, og hoppede i vandet. Ingen mærkbar forskel, kun en lille smule da jeg skulle op. Jeg fik så fat i en jakke og hoppede i. Der var også rimelig let at svømme med. Da jeg skulle op var så en helt anden sag. Jakken vejede bare 20 kilo ekstra. Kunne kun lige komme op af stigen så jeg kravlede i land. Først da jeg kom helt op, kunne jeg stille mig op. Stadig med tøj på op på 1-metervippen. Her stod en havestol som vi skulle sidde i, med ryggen mod bassinet. Vi skulle kigge så langt bagover som muligt, og blive ved med det, mens instruktøren skubbede os i vandet. Jeg holdet godt fast med begge hænder og valgte lige at holde ekstra fast, ved at bukke benene op under stolen. Det skulle jeg aldrig have gjort. Jeg har nu 2 meget store blå firkantede mærker på mine læge, og jeg havde endda haft bukser på. Hvordan måtte det ikke have set ud, hvis jeg havde gjort det uden? Nåh, af med tøjet og op på 3'eren, hvor de havde spændt en rutsjebane fast. Jeg tog en tur både på bagdelen og hovedet. Det var også meget sjovt.
Bagefter lavede vi 2 konkurrencer (drengene mod pigerne). Den første hvor 12 rigtige golfbolde blev smidt ud på bunden, hvorefter de skulle samles ind og smides i en dunk som også stod på bunden. Det lyder umiddelbart nemt, men hver gang en bold skulle i, skulle låget skrues af, bolden puttes i, og låget skrues på igen, før den næste bold kunne komme i på samme måde. Vi vandt 9 mod 3. Vi fik dog tæsk i næste leg, hvor vi skulle samle en figur magen til den der lå ude på bane 2 og 3,5 meter nede. (der var 5 baner i det hele og 3,80 til bunden). Det er ikke lige let at dykke ned, kigge, huske, svømme tilbage og bygge. Men det var kun 2 klodser der var forkerte. De sad det rigtige sted, men vendte forkert. Den sidste konkurrence var en fællesopgave. Nede på bunden stod der en metalkasse med 18 bolte (skruet mega stramt på). Inde i kassen var der sodavand til os alle, men vi havde kun et kvarter til at finde de 2 stykker værktøj der var smidt på bunden og åbne alle bolte. En af dem var endda med låsemøtrik. Men vi klarede det, lige på et hængende hår. Bagefter fik vi lov til at gå ind i badelandet, men der var mega koldt, så jeg blev inde i svømmehallen, hvor der var en spa. Ahh :)
Hjem til vandrehjemmet for at få natmad (kvart over 10) og så ellers i seng med mig. Sengene var virkelig dårlige. De var hårde og både dyne og pude var ikke noget at råbe hurra for. Vågnede midt om natten med kvalme og ondt i maven. Det er faktisk først gået over her mandag formiddag. Søndag var også en snakkedag, hvor jeg ikke rigtig orkede at følge med, da jeg havde det skidt.
Jeg vil nok sige weekenden overordnet har været god. Maden var sådan set også udemærket, men vil påstå, at den er bedre i Rødding, hvor jeg oftest er på kursus.

kh
Simone

Ingen kommentarer:

Send en kommentar