mandag den 19. november 2012

Mit livs mareridt!

Godaften.

Jeg har bare haft den skrækkeligste svømmetime ever. Nej, der var ingen der druknede eller var tæt på. Jeg har, som i midt tidligere indlæg fortalte, afløst til svømning i dag. Det er i sig selv ikke farligt eller skræmmende på nogle måder overhovedet. På det sidste hold retter en mor henvendelse til mig på engelsk, og jeg svarer hende naturligvis på engelsk. Ingen ko på isen der. Hun fortæller at jeg bare skal give hendes 2 drenge en plade, hvis de har problemer med at svømme på ryggen, og at de ikke snakker dansk, men de har en veninde på holdet som kan oversætte for dem. Intet problem tænker jeg, der skal jo være plads til alle. Jeg kommer lige til at vende en tilfældig kommentar med en af hjælpeinstruktørerne (jep, der var 2 - luksus), som venligt gør mig opmærksom på at drengene ikke kan engelsk, kun tysk. Der ramler min verden lige. Jeg har ikke snakket tysk siden jeg gik i gym (4 år siden), og jeg kan da slet ikke nogle tysk svømmegloser. Jeg prøver så godt jeg kan, men må undervejs i timen simpelthen give op. Der er ingen hjælpe at hente i "oversætteren", og drengene gør ikke det mindste for at bare følge en lille smule med, enten ved at se på mig når jeg instruerer, eller kigge på de andre børn når de begynder. Sådan noget ville jeg virkelig gerne vide, inden jeg stiller mig på kanten og underviser!

Mit lille opstød for i aften!

kh
Simone

2 kommentarer:

  1. Åh - gud! Stakkels dig - det er bare ikke ok at undervise på den måde!

    SvarSlet
  2. Ja, det var bestemt ikke en rar følelse at give fortabt på denne måde. Har før undervist på engelsk, og der kan jeg da lige klare mig, men der har børnene også selv gjort en indsats for at være opmærksomme på tingene omkring sig. Træneren fik også lige en mail retur om at sådan noget lige skal videregives. Jeg prøvede så ihærdigt jeg kunne, men hvad nu hvis det var en træner det ikke kunne et eneste ord på det sprog? Undskyld for den lange kommentar, men er vist ikke helt kommet mig over det!

    kh
    Simone

    SvarSlet