fredag den 7. december 2012

Praktik og nye sko

Hej derude.

Jeg lovede jo at vende tilbage, når jeg havde tilbragt lidt længere tid i min praktik. Den første uge er nu gået, og det er bare en dejlig skole. Alle er så åbne og venlige. Der er en rigtig god atmosfære på skolen. Jeg holder faktisk så meget af det, at jeg bliver på skolen og spise min frokost, på trods af at jeg får fri kl. 12.10.
Så kan da allerede nu konkludere, at jeg foretrækker små skoler, frem for storskoler. Også eleverne i blandt er der en atmosfære, jeg ikke har set andre steder. De har faste pladser til  morgensamling, så alle sidder blandet mellem hinanden. Lærerne sætter sig hvor der er fri pladser. De har også læsegrupper, hvor de store læser for de små hver torsdag. Et sted jeg nok kunne se mig selv.
Har også allerede fået en krammer og et "du er sød", samt en elev der en halv time inde i min første billedkunsttime sagde, at jeg gerne måtte blive deres lærer, hvis jeg blev ansat på skolen. Så må man da gøre et eller andet rigtigt :)

Da jeg har meldt mig som livredder i den lokale svømmeklub, fik jeg da også lige en gave for at have bestået bassinlivredderprøven i 2012. Et gavekort på 400 kroner til Sportigan. I denne uge havde de et ugetilbud, hvor jeg kunne få Reebok toningssko til 400, sat ned fra 1100. Der var flere forskellige modeller at vælge imellem, men kunne kun passe den ene slags, så det var jo ikke så svært at vælge. Der var dog 2 farver, så lidt svært var det alligevel. Jeg endte ud med et sort par med koral syninger og sål. De er så lækre at gå med. Jeg havde dem på i skole i går. Skolen er skofri (man må ikke have sko på indendørs), så det er enten strømpesokker, pusser eller indesko. Det var virkelig en flad fornemmelse at hoppe i vinterstøvlerne, da jeg skulle hjem. Jeg tror jeg kommer til at bruge disse sko rigtig meget, for de er bare så behagelige. Først til zumba hen over vinteren, og igen når det bliver forår og vinterstøvlerne bliver for varme. Har faktisk kigget efter hverdagssko i et par måneder nu, da jeg får våde tæer i dem jeg har nu, så det kunne jo ikke være bedre.
Og så har jeg da også lige reddet mig lidt sygdom. Det hele startede med at jeg fik en småkage galt i halsen i lørdags. Det gik selvfølgelig hurtigt over, men om aftenen begyndte lidt småkriller. Det blev værre og være, og i går forsvandt min stemme næsten. Min hals er øm, og min stemme har det stadig ikke bedre. Jeg er begyndt at hoste slim, og kan da mærke min næste også er ved at stoppe til. Uh, jeg elsker det, eller! Men derud over er jeg egentlig temmelig frisk. Tror jeg havde lidt feber da jeg stod op, men det er vidst forsvundet igen. Jeg skal nok klare mig, bare stemmen kommer igen inden jule. Ville være så trist hvis jeg ikke kunne synge med ved juletræet.

kh
Simone

ps.
Så blev det alligevel et langt indlæg, selvom jeg bare lige ville have lavet et lille kort et. Undskyld.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar