onsdag den 30. september 2015

Afslutning

Godaften.

I dag er det ældste barn i Lilys dagpleje stoppet, da hun skal starte i børnehave. Vi skulle derfor allesammen have en lille gave med. Da jeg hæklede en bamse til en af drengene i fødselsdagsgave (indlæg kommer senere), skulle hun jo heller ikke snydes for en hæklet ting.

Jeg havde regnet med at blive færdig mandag aften, men så løb jeg tør for fyld. Tirsdag eftermiddag tog jeg så i jysk for at købe deres billigste fiber hovedpude. Så fik jeg 400 gr fyld til 25 kroner. Noget billigere end at købe polyesterfyld i stofbutikker. Jeg blev altså først færdig i går aftes og gaven blev afleveret i morges. Er selv ret stolt, for synes monteringen gik godt. Bevares den er blevet lidt skæv, men sammensyning er altså ikke min stærke side.

Jeg har brugt nål 4 og 8/8 bomuld fra Kvickly. 2 nøgler lyserødt, 1 grøn og 1 råhvid. Der er rester tilbage i alle farver. Øjnene har jeg hæklet med sort dobbelgarn (8/4) og det hvide er tre snore af tykkelsen 12/4.








kh
Simone

2 kommentarer:

  1. Ej, hvor er den bare kær.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er den, og det er nok ikke sidste gang de bliver lavet. Næste gang bliver det dog i normal tykkelse bomuld.

      Slet