tirsdag den 27. marts 2012

Cosplay og grafik igen igen

Så har vi afsluttet vores grafikforløb. Det gik fint, og der var mange forskellige vinkler af didaktisk karakter i et sådan undervisningsforløb. Herunder kommer der lige en sammenligning af mit prøvetryk og den endelige produkt.


I går aftes begyndte jeg at lave min paddehat til mit Toadette cosplay. Havde fundet en video tuturial på youtube, men har valgt at ændre lidt i fremgangsmåde. Som finish skulle jeg bruge stof, men synetes ikke jeg kunne få det til at sidde pænt, så nu er jeg gået over til papmache. Det er bare så ulækkert, dog fik jeg ikke kvalme af det, som jeg mindes i folkeskolen, men der er måske fordi jeg har brugt melklister i stedet for tapetklister. Det er blandet af 2 dl mel og 3 dele vand og piskes til det er uden klumper, hvilket går temmelig stærkt. Og så er det bare at dyppe en masse avisstrimler. Gratisaviserne som kommer ind af døren en gang ugentligt, kan ganske fint bruges til formålet. Hehe. Tror lige det skal have et lag mere, og så skal den males. Skummet kommer fra min topmadras. Har i weekenden vasket betrækket, og det krympede så bare helt vildt, så måtte klippe lidt i skummet, så jeg kunne få madrassen lynet igen. Ups, men den passer næsten bedre til sengen nu, end den gjorde før!


Sidste billede skulle gerne blive min hearthstone til mit Blood Elf cosplay. Den skal dog formes lidt mere, så toppen bliver mere spids. Det kræver vist lidt mere end et lag papmache.
Her er lige et lille billede af hvad en hearthstone er. Det er en teleporteringssten som alle wow karakterer har. De knytter den til en bestem inn/kro og kan herefter teleportere til denne destination. Når du bevæger dig videre til et andet område, kan du så vælge at stenen skal føre dig til en kro tæt på hvor du nu render rundt.

En lille kort opdatering fra mig.

kh
Simone

Ingen kommentarer:

Send en kommentar