tirsdag den 28. januar 2014

Hindbærsnitter

Godaften.

Her i eftermiddags havde jeg lige en omgang tøm skabene/køleskabet i form af en omgang hindbærsnitter. Fik brugt alt mit usaltet smør og margarine samt mel.

De fik lige længe nok i ovnen, så kagen havde ikke den rigtige konsistens, men de smagte godt.
Opskriften jeg har brugt er denne: http://www.arla.dk/opskrifter/Hindbarsnitter-som-mormor-lavede-dem/

Jeg valgte at udstikke mine med en plastikbøtte, da mine stykker så blev lige store. Er en dør til at udrulle dej, så ville aldrig få ens firkantede stykker. Ca. 3 mm i højden og 10 cm i dia. blev hver cirkel. I ovnen skal de nok kun have 15-18 min. Og så gik jeg ned på hindbærmarmelade, så de sidste 2 blev med boysenbær. Håber det smager godt også.

kh
Simone

2 kommentarer:

  1. Mums - jeg elsker hindbærsnitter :-)

    SvarSlet
  2. Det er også bare godt. Bunden var præcis som jeg ville have den, efter at kagerne havde ligget i køleskab natten over.

    SvarSlet