lørdag den 18. april 2015

Smykker af magickort

Halløjsovs. 

Jeg har været i gang med at lave smykker af magickort. Både af rigtige spillekort og reklamekortene. Jeg har prøvet at lave ringe og halskæder alt efter motivets størrelse. Ringene er et godt stykke tid siden, faktisk så længe at en enkel eller to er forsvundet. Om jeg begriber hvor de(n) er blevet af!

Ringene mener jeg er 25x18mm uden fatning.Overvejer dog at få bestilt halskædefatninger hjem i denne størrelse også. Er personligt ikke selv så meget til store ringe.

Halskæderne er 30x40mm. Jeg har både forsøgt mig med kuglekæde og lædersnøre. Det giver to vidt forskellige resultater.

 
En ring i oxideret messing.

 
En ring jeg har lavet til min venindes rollespilskarakter.

Flere glas der venter på at komme i fatning (ringe).

 
Halskæder in the making.

 
Stenene sat i fatning.

Halskæden med hjertet var en fødselsdagsgave til min svigerinde. Hun tog den på med det samme, så den var vidst godkendt. 

Min egen halskæde med et træ. Den er bare så fin. Har allerede gået en del med den.  

kh
Simone

Ingen kommentarer:

Send en kommentar