mandag den 19. oktober 2015

Det er mørkt

Godaften.

Det er mørkt. Ikke bare udenfor men også i vores opgang. Vores udlejer har endnu ikke fikset det vi påpegede ved indflyttersyn, så tvivler på han kommer og laver el i opgangen. Der er en lampe ovrr vores dør og den virker også, men kun hvis du trykker på kontakten på 1. eller 2.sal. Vi bor i stuen. Kontakten ved hoveddøren dur heller ikke.

I dag er vores kvickly begyndt at stille juleting frem. Så da jeg alligevel hamstrede det kalenderlys vi altid har, tog jeg mig lige tid til at finde en billig lyskæde til batterier. Fik en led-kæde med 48 pærer og varmt lys til 49,95. Den lyser i 6 timer og slår så selv fra i 18. Herefter lyser den igen i 6 timer osv.

Jeg har her til aften taget min lanterne ind fra haven og rengjort den. Ad. Der var både snegle, jord og edderkopper i den. Herefter har jeg hængt lyskæden op med sportstape. Det var det eneste der ville klæbe. Men nu kan vi dog fornemme hvor trappen begynder.
 Så lidt kan vi se uden lys!
 Nu kan vi da fornemme hvor trappen starter.
 Og lidt hyggeligt ser det da også ud. Er bare lidt bange for nogen kommer til at sparke til den.
Med blitz. Sådan nogle stentrapper gør ondt. Gled på dem i sommers. Dog ikke pga mørke.

kh
Simone

Ingen kommentarer:

Send en kommentar