mandag den 2. januar 2012

Hjemvendt fra juleferie hos Mor og Far...

Godaften derude i blogland...

Så kom jeg hjem efter en længere juleferie hos Mor og Far... Hvor er det bare hyggeligt at være hjemme i familiens skød i ferierne, men er selvfølgelig også rart nok at komme hjem til sit eget bagefter...

I ferien har jeg, som tidligere beskrevet, fiflet med en lampe af tapet... Har haft tapetet liggende i tryk i efterhånden mange dage, men det vil stadig gerne bøje en smule... Er en kende træls, men synes resultatet er blevet temmelig godt alligevel...

Først lidt om fremgangsmåden...:
Har fundet en opskrift jeg har linket til før i indlæget "Jeg har skam været kreativ", men poster det gerne igen... En engelsk blok med en masse 3D papirornamenter... Klik mig... Her valgte jeg så én blomst på ét A4 papir, og forstørrede det til A3 på skolens kopimaskine... Og ud printede jeg lige 12 stk... Skulle jo lige som om konstruktionen overhovedet kunne holde til sin egen vægt, inden jeg begyndte på kraftigere papir (læs: tapet)... Bolden blev fin, så kunne trygt overføre 12 blomster til tapet når jeg kom hjem til Mor og Far... Så sagt så gjort, og så i tryk bagefter...
I topstykket har jeg lavet 4 små "åndehuller", så lampen ikke bliver for varm... Det skulle den nu ikke under alle omstændigheder, da det er en sparepære der er brugt/skal bruges (har midlertidigt stjålet en pære fra en af sofabordslamperne)... En almindelig pære vil med stor sandsynlighed smelte plastikken/lamineringen, så har ikke engang lyst til at gøre forsøget... I bunden er der et kæmpe hul... Kun lige 1 cm kortere i diameter end lamineringsrøret... Jeg skal jo have mulighed for at skifte pære, uden at skille lampen ad hver gang... Dette hul hjælper også godt til at lampen ikke bliver varm, samt det selvfølgelig lader mere lys slippe ud...
Indeni har jeg et stykke A3 lamineringsplastik (lamineret selvfølgelig), der har fået cuttet 7 cm af på det korte led... Har også fundet en kurv/lanterne på containergården som jeg har tilladt mig at tage hanken af og bruge som stabilisator for mit lamineringsrør... Desuden er det også i denne at ledning/fatning hænger "fast" så lampen kan hænge... Eller fast er så meget sagt... Lanternen hviler på fatningen, og lampeskærmen hviler så på lanternen...  Så når lampen står på gulvet, ligger pæren også på gulvet...
Så har jeg vidst ævlet længe nok...! Til billederne...
Ved ikke hvor godt I kan se tapetets mønster... Set i bagklogskabens lys skulle jeg selvfølgelig have taget et billede af et stykke udrullet tapet... Det må komme næste gang jeg har været hjemme, hvis jeg da ikke kan få Mor eller brormand til det inden...!

Her ses indmaden så... Lanterne vendt på hovede med en omgang laminering udenom...

Set ovenfra, så man rigtig kan se hvordan den hænger... Tror nok jeg skal have fat i en faceskive, så den kommer til at hænge mere jævnt...

Som sagt ligger pæren på gulvet, når lampen ikke hænger...
 
Her er topstykket med udluftningshuller i...

Har lige taget topstykket af engang, så I kunne se mit hul i bunden... Det stjerneformede hul er kun opstået fordi den pt. står på gulvet, og derfor også de nederste blade... Hullet er altså rundt...

Lige lidt zoom, så det måske er lettere at se det runde hul...!

Har lige fået kæresten til at holde, så I kan se hvor fin den er blevet... Der er stadig et par skønhedsfejl hist og pist, men sådan må det vist nu engang være... :D


Og så skal I da heller ikke snydes for et billede hvor der er lys i den... Glæder mig så meget til den får en plads at hænge... Lige nu kan jeg dog ikke sige hvor der skulle være plads til den... Øv øv...

I må have en rigtig kreativ aften derude...
/Simone

4 kommentarer:

  1. Rigtig godt nytår.

    Du er altså bare SÅ KREATIV. :o) Nu er der så både PH-lampen og SZ-lampen. ;o)

    Knus Bettina (momses-univers)

    SvarSlet
  2. Jo tak og i lige måde...

    Kan godt være jeg er kreativ, du tryller til gengæld de vildeste ting frem i dit køkken... :D

    Min far sagde faktisk til mig og jeg ikke burde sælge min lampeide til Louis Poulsen som faktisk står for PH-lamperne... Hehe...

    knus
    Simone

    SvarSlet
  3. Det er godt nok en sej lampe, jeg er het vildt med den når der er lys i :) Nu hvr du er så kreativ, jeg har nogle gamle bluser, kunne du måske piffe dem lidt op? hvis du har mod på at være lidt kreativ med noget tøj, resten kan du evt. sælge på trendsales..

    SvarSlet
  4. øh... det kan vi vel godt finde ud af... har jo bare ingen symaskine...

    SvarSlet