torsdag den 16. august 2012

Dåb og et enkelt armbånd

Goddag til alle på sådan en kedelig regnvejrsdag.

I weekenden var jeg til barnedåb ved venneparrets førstfødte. Hun er altså bare så bedårende. Vi gav hende et tallerkensæt fra rosti (bondegård). Det er super holdbart. Mit eget fra mine første leverår eksisterer endnu. Det skulle være bondegårdsudgaven af flere grunde. For det første er mormor og morfar landmænd og så synes jeg bare cirkusudgaven er lidt dyster i farvevalget. Men det er måske bare mig!

I dagens anledning skulle der jo også kreeres et kort. Jeg blev egentlig lidt i tvivl om hvad man skriver i sådan et kort, men så er det jo godt vi lever i denne teknologiske tidsalder, hvor man bare kan slå sådan noget op på nettet :)

Jeg fandt nogle gamle tegneredskaber frem for min barndom. Her var der en stor cirkel med tænder, og en minde, hvori man kan sætte en blyant. Så går det bare ud på at dreje rundt og rundt og rundt, til man starter forfra på mønsteret. Jeg valgte at lave 3 forskelligfarvede blomster ud af mine streger. Det gælder bare om at lægge farverne de rigtige steder.

Her er der så kommet et lille skilt i hjørnet. Det er utroligt hvor stor forskel det kan gøre. Kortet ovenover kunne også være sødt nok i sig selv.

Lidt zoom på skiltet. Jeg har skrevet på bagsiden, samtidig med at jeg trykkede en kende hårdt. Så papiret, som er en kende folieagtigt, bulede ud og lod det fremstå som skrift.


Tæerne fik en tur for flere uger siden. Nu var det hændernes tur. Jeg valgte denne farve, da den er lyserød. Dog er den så sart, at den ikke skriger, at det er en pige vi skal fejre. Ovenpå er lagt en smule glitter i blå, grøn og orange farver.
Det er også et stykke tid siden at jeg lavede matchende øreringe. Hvad andet er der at sige end jeg godt kan lide at tingene passer sammen?

Til slut vil jeg lige vise 2 armbånd jeg har lavet. De er flettet ligesom taskerne af chips-, kaffe- og slikposer. Jeg har brugt gavepapir fra Tiger, samt klar pakketape. Herefter har jeg søgt efter rene gule steder, samt enkeltstående kirsebær. Der er også både fugle og muffins på papiret, men de var for store til at kunne være på et tern. Næste forsøg er også at lave mønster på indersiden, så er de nemlig vendbare :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar