mandag den 20. august 2012

Genki

Hej derude.

Så er jeg hjemvendt efter en weekend i Roskilde. Jeg har været til genki. Det er en manga og anime messe. Helholdsvis japanske tegneserier og tegnefilm. Der findes dog også en masse japanske spil. Fx er Nintendo nok den største producenter inden for den kategori. Det var da også karaktererne i en af deres spil, veninden og jeg valgte at tage udgangspunkt i. Vi var Toad og Toadette.

Hele messen foregik i Roskilde Kongres- og Idætscenter, som havde en lækker græsplæne med skyggefulde træer ude foran, som flittigt blev benyttet i det lækre vejr. Vi havde bestilt sovesalsbilletter, og skulle derfor være på Roskilde Katedralskole. Det var ca. 10 minutters gang fra selve connen. Det var lige til at overkomme. Hvis man vil se flere billeder, så kan man klikke her.

Som flere ved, har jeg længe postet forskellige billeder af mit cosplay. Har også tidligere valgt at vise min færdige kjole, men jeg købte en anden, da den oprindelige alligevel ikke passede til i farven. Jeg købte en medium, som jeg derefter syede om, så den blev større. I den forbindelse kan jeg forresten fortælle det er et helved at sy i strækstof. Selve de hvide bånd har jeg syet om 3 gange. Grunden til at det blev den kjole, ud over farven selvfølgelig, var at den havde lommer!
Et billede af mig. Indgangen til gaming room var som skabt til vores cosplay.
I skal da heller ikke snydes for et billede af min veninde :)
Inde i dealer room var der sat et bord op, hvor man kunne sætte sig og lave perleplader. Det var så hyggeligt. Der var også lagt forskellig mønstre ud til figurer, men selvfølgelig var det kun fantasien der satte grænser. Jeg fik lavet en af min karakter. Senere hen har jeg fundet 2 fejl. Det var fordi den ikke blevet strøget nok første gang, og derfor gik fra hinanden, da jeg pillede den af pladen, så jeg måtte samle den igen henne ved strygejernene uden mønster, så det stressede lidt!

kh
Simone

Ingen kommentarer:

Send en kommentar