fredag den 4. november 2011

I skole på en fridag (for at lege med ler)...!

Godaften...

I dag har jeg igen været i skole på en fridag, og nøj hvor var det hyggeligt... Mere om det lige om lidt... Startede med at sove længe, ah... Helt til kl. 9... Efter morgenproceduren i badeværelset ringede jeg til privatimport (post danmarks toldservice) for at høre hvordan det gik med min pakke... Den søde dame kunne fortælle mig at pakken var ved at blive behandlet og at jeg nok først skulle forvente at få den midt i næste uge... Første tænkte jeg yes, den er på vej, og så ARGH jeg rejser jo torsdag morgen...! I løbet af eftermiddagen modtog jeg så en mail hvori der stod at jeg ville få en anmeldelsesseddel i løbet af 1-2 hverdage. På den kan jeg se hvor meget jeg skal betale for at få pakken udleveret, samt et track'n'trace så jeg ved hvornår jeg kan hente den... Please lad det blive senest onsdag at jeg får den... Min paryk er forresten blevet forsøgt leveret i dag, så den skal jeg da heldigvis ikke betale told af!

Tilbage til skolen... Den blev omkring halv 11 inden jeg nåede derop, fordi køen åbenbart var lang, da jeg ringede til privatimport, og først herefter spiste jeg morgenmad...! Jeg fandt mine lerting frem, og var noget overrasket over at mine ting var blevet så tørre... Havde ekstra lukket posen godt til, men åbenbart ikke godt nok... Jeg fortsatte på min dame, da det jo er et projekt med en deadline... Først rettede jeg på hendes arme, skar dem til med en slynge, og glattede dem til sidst med en teske... Herefter gjorde jeg det samme med benene... Først ville jeg dog lige bøje dem i en lidt anden vinkel, men det gik ikke... De var blevet for tørre, så det knækkede... I gang med at rulle et par nye ben måtte jeg... De blev sat på og jeg kunne efter endt arbejde konstatere at lårene var for tynde, så på med mere ler... Nu hvor jeg har kigget billederne igennem, kan jeg se at jeg skal have ændret lidt i knæhaserne...!





Vil lige tilføje at jeg har besluttet ikke at lave detaljerede hænder og fødder, samt det at hun intet ansigt får, da det ikke er det vigtige i denne sammenhæng... Hun slipper også for den tattoo, jeg havde tiltænkt hende...




Nu med hår og horn... Så kan man da begynde at se hvilket stjernetegn hun skal forestille... Pandehåret kom til da jeg syntes hun virkede så bar om hovedet - og det hjalp virkelig.


Og hale...!




Mine foretrukne vinkel... Ved ikke hvorfor, men synes bare at denne vinkel klæder skulpturen super godt... Er virkelig glad for den, og overvejer faktisk kraftigt at det er noget jeg skal have stående fremme efter eksamen forhåbentlig er veloverstået...



Jeg er også forsat på min krukke/lampe... Den har fået længere hals, men ikke de 15 cm ekstra som jeg snakkede om sidst... Bagefter har jeg givet den en omgang slikker (lerlim - lavet af tørret knust ler og vand) for at give den en jævn overflade... Ringene efter pølseteknikken var ret tydelige, så jeg har altså forsøgt at skjule alle spor...! Jeg har efterfølgende lavet hul til ledningen på bagsiden, samt dekoreret med nogle bånd på halsen... Ved godt de er en smule kæve bagpå, men ved ikke helt hvordan jeg skal rette det... Nu sidder de jo også, og det er ikke meningen at folk skal se denne side alligevel... Har prøvet at sætte et mønster på i dag, men det gik slet ikke, så nu skal jeg lige have udtænkt en ny plan, men jeg skal stadig have blomster på...





Efter skole cyklede jeg hen for at hænte nogle kreavarer jeg havde bestilt for ikke så længe siden... Det var super billigt... På vej hjem cyklede jeg ind forbi søs for at tage hende med hjem så vi kunne hygge lidt med fælles spisning og en film bagefter... Det var rigtig hyggeligt...

Det var vist alt jeg havde for denne gang...
Fortsat god aften...

kh
Simone

Ingen kommentarer:

Send en kommentar