mandag den 9. april 2012

Hvad påskeferien bragte

Hej igen.

Jeg har holdt påskeferie hjemme hos mor og far, og rigtig hygget mig. Jeg har haft kamera med, da jeg har haft tid til at være kreativ, dog havde jeg ikke bærbar med, og derfor ikke mulighed for at overføre billeder. Jeg kunne så bare have taget overførselskablet med, men det glemte jeg da lige i skyndingen! Jeg beklager på forhånd det nok temmelig lange blogindlæg.

Fredag (30.marts):
Vi (kæresten, søs, en kammerat og jeg) tager hjem om eftermiddagen. Søs og jeg bliver sat af hjemme hos os, og drengene kører videre til en fælles ven i Sønderborg. Fredag lavede vi ikke så meget, vi skulle jo lige falde til.

Lørdag (31.marts):
Jeg tager med søs til Sønderborg, da hun havde glemt at købe fødselsdagsgave til brormand. Sådan en klovn, hehe. Ej, det kan jo ske at man lige glemmer det. Kæresten og jeg havde fået fat i en voodoo knivblok til ham. Jeg synes jeg kunne lodde på stemningen at han blev ret glad for den. Så det var jo super. Men ellers tror jeg også at lørdag gik med nogenlunde ingenting. Tror jeg fik læst lidt, samt snuppet en morfar på sofaen. Hehe.

Søndag (1.april):
Hip hip hurraaaaaaaaaaa. I dag er det brormandens fødsesldag. 16 år og et halvt hoved højere end mig. Øv, men okay, han er også en dreng. Om ikke længe er han højere end vores far (mor er overhalet). Kæresten kom, og så brugte vi alle formiddagen på Danfoss Universe, der have sæsonåbning. Det var blæsende, men ellers en god dag. Vi fik frokost i Food Factory (en af spisestederne i parken), samt prøvet deres 5D-biograf. Det var en speciel oplevelse. Men der var sæbebobler. Jeg bare elsker sæbebobler, har jeg fundet ud af. Har flere gange taget mig selv i at stoppe op når jeg ser dem, og så bare stå og glo! Til aftensmad fik vi lasagne og senere på aftenen fik vi lagkage. Mums. Kæresten blev og sov til dagen efter.

Mandag (2.april):
I dag skulle jeg besøge en folkeskoleveninde i Broager. Eller længere ude endnu, men det kommer lidt længere nede! Kæresten og jeg kørte til Sønderborg, da han skulle tilbage til sin kammerat. Jeg tog bilen videre til Broager. Jeg valgte at køre over Dybbøl (skide brosten), da jeg ikke lige lystede at fare vild på den nye motorvej der er kommet fra Sønderborg til Kliplev! Jeg satte GPS'en til, og efter en tur ud på gevaldig små veje, siger den: ankommer til destination på venstre side. Jamen det er jo flot, jeg er ved en vej, der ikke hedder det som den skal. Jeg vil skrive en sms til min veninde, men der er ingen mobildækning. Der går jeg en smule i panik. Lige ide jeg putter mobilen tilbage i lommen, får jeg en sms og håber det er hende der skriver, men nej. "Velkommen til Tyskland..." står der. Øv, men så er der i det mindste forbindelse igen, og jeg kan udsende et nødråb til Millamusen. Jeg fandt hen til huset, som jeg åbenbart var kørt forbi, og vi havde en hyggelig eftermiddag og aften (med hjemmelavet pizza). Jeg kom i hvert fald først hjem halv 12!

Tirsdag (3.april):
I dag tog jeg på pigetur med mor og søs. Søs skulle have nye sko og sandaler (hun sled begge dele op i Australien sidste år), og mor skulle have nyt tøj. Jeg tog med for hyggens skyld, da jeg havde købt pastafarve i går, samt at jeg ville prøve at finde duften til min nye parfume inden jeg åbnede den. Det lykkedes dog ikke. Bagefter tog vi på Jensens bøfhus og spiste sen frokost. Mums, og mor gav. :)
Da vi kom hjem, valgte jeg at lave min påskemanicure. Jeg ville egentlig have lavet samme design som vintergækkerne, bare med påskeliljer, men den gule jeg havde lånt af søs var neongul, så jeg bestemte mig for at lave påskekyllinger i stedet for. Det blev til 3 lag Depend 248 (et gæt da nummeret er slidt væk) og 2 lag Depend nr. 35. Herefter 4 prikker til fødder, en trekant til næb, ligeledes i Depend nr. 248 og sort og hvid neglelak til øjne, også Depend. Herefter et lag Sally Hansen toplak. Og selvfølgelig en masse solskin til at tage billeder i.

Onsdag (4.april):
I dag stod i kagebagningens tegn. Jeg havde på en facebook-gruppe set nogle søde påskemuffins, som jeg havde fået lov at lave til familiens påskefrokost, selvom det ikke var os der var værter. Har ikke opskriften på mig lige pt, men spørg endelig hvis du er interesseret. Jeg valgte at lave appelsinmuffins med gul pastafarve i, så de ble rigtig påskegule, og det skal jeg lige love for at de blev. Jeg havde fået at vide der bare skulle en dråbe eller 3 i, men kunne ikke rigtig se at dejen tog farve, så da jeg havde brugt lidt under en halv pastafarve gad jeg ikke mere, men da de kom ud af ovnen var de knaldgule. Ups. Jeg var mere forsigtig da jeg skulle lave topping/frosting/eller whatever det hedder. Her blev det kun til 2 dråber grøn farve, og jeg var tilfreds. Men puha det var hårdt at tylle det der smør-halløj ud. Jeg var helt svedig bagefter!



Skærtorsdag (5.april):
I dag var det påskefrokosttid. En årlig tilbagevendende begivenhed for familien, så vi i hvert fald får set hinanden 2 gange om året (den anden er julefrokost). Dog var alle ikke med, øv øv, men sådan er det, når man ikke kan få byttet vagter. Vi fik både god mad og dejlige drikkevarer. Hader snaps, men så er det godt at far har lavet sorte svin/små grå/små sorte/eller hvad man nu skal kalde dem. Mums. Det er bare at blande billig vodka og bolcherne Stærke Gustav. De er meget bedre end tyrkisk peber. Og man behøver ikke knuse bolcherne først. Bare put dem i en flaske, og så skal der rystet et par gange dagligt i en 4-5 dage. Uh, det er godt.
Kagerne kunne folk vist også godt lide.

Langfredag og lørdag (6. og 7.april):
I dag begyndte jeg at rengøre alle de kaffeposer pappaen har samlet til mig på sit arbejde. Jeg skal i gang med at lave et penalhus, men ville gerne prøve at bruge ens poser. Det tog en evighed at rengøre, tørre og klippe. Faktisk 2 dag og også lidt af søndagen. Mor og Victor var søde til at hjælpe. Det blev til 325 kaffeposer og et sted mellem 2 og 3 terne pr. kaffepose, så jeg aner faktisk ikke hvor mange der er blevet klippet. Et stykke over 750 er mit gæt.
Først klippede jeg bunden af posen, og klippede derefter midt på bagsiden (i limningen). Herefter blev poserne af 50 stk. skyllet i sæbevand og tørret med et viskestykke. Herefter blev de hængt til tørre i en times tid, eller så lang tid det nu tog at vaske og tørre de næste 50 stk. Når jeg havde gjort det 3 gange tog jeg poserne med ned i kælderen, til skæremaskinen, hvor jeg lavede en lige kant, så alle felterne har samme udgangspunkt. Op ovenpå igen og tegne firkanter og så klippe ud. Så er det ellers i gang med at flette. Det er lidt hårdt for fingrene, fordi materialet er tykt, og det faktum at jeg aldrig har flettet med så små tern før.


De sorte tern fletter jeg penalhus af. De hvide der ligger ved siden af, vil jeg med stor sandsynlighed bruge bagsiden af (sølvfolie) til enten en taske eller endnu et penalhus.

Påskesøndag (8.april):
I dag fik vi klippet færdigt, men kun på et hængende hår. Herefter spiste vi tidligt frokost, og jeg tog hjem. Eller jeg hentede kæresten i Sønderborg og så tog vi et smut forbi Haderslev for at fejre 2x27års fødselsdag. Vi skulle dog lige hente kærestens storesøster på stationen, men vi kom alt for tidligt, så vi tog lige en gåtur rundt om kasernen og fandt så en bænk i solen. Vi fik hjemmebagte boller og rawfoodkage, samt kaffe, the og varm kakao. Bagefter gik vi en tur ned til nogle heste, hvor vi blev voldsomt begloet af ejeren! Til aftensmad fik vi noget rødvinsmarineret kød, hasselbagte kartofler, whiskysause fra Jensen, salat, flutes og hjemmelavet tzatziki. Nåh ja, og god chilensk rødvin.
Da vi kørte hjem, lå der lidt godter og ventede på mig i postkassen, samt reklamer for 2 uger. Det er ikke længe siden jeg havde bestilt et spænde, så jeg kunne lave en justerbar rem til min skuldertaske, men også en neglelak (China Glaze - Treasure Chest) og et par øreringe (jeg har selv tegnet øjne på) lå der til mig. Og det lidt mindre kedelige, en pakkeseddel, så den må jeg nok hellere hente i morgen.


2.påskedag (d.9.april):
I dag skulle jeg så selvfølgelig afprøve min nye og allerførste lak fra China Glaze. På tomlen har den fået 3 lag, men der er stadig steder hist og her den ikke dækker. De resterende 9 fingre har fået min hjemmeblandede grå lak på, samt treasure chest på spidserne. Farven blev valgt pga. det kedelig vejr udenfor. Mens jeg skriver dette, er guldspidsen lige faldet af højrehånds pegefinger. Det lag var vist vist også lagt lidt tykt. Må hellere skynde mig at putte toplak på de andre.


Det var vist alt for nu. Håber snart vi skrives ved.

kh
Simone

Ingen kommentarer:

Send en kommentar