tirsdag den 24. april 2012

Kreativiteten bliver opprioriteret for tiden

Hej igen.

Jeg beklager tiden mellem hver blogindlæg, men jeg arbejder ofte kreativt om aftenen, og når klokken så slår ti, og jeg slukker fjernsynet, så er det på tide at gå til køjs, og derfor når jeg ikke at opdatere bloggen. Dette sker gerne mange dage i streg, så derfor det ugentlige billedspam (ca.).

Jeg dedikerede min weekend til cosplay, så jeg er nået temmelig langt. Jeg er her til formiddag faktisk blevet færdig med min hearthstone. Jeg er rigtig stolt, og synes det er megafedt at jeg har brugt neglelak (depend nr. 195) til symbolet.
  Undervejs.
Det færdige resultat.

Jeg har lidt problemer med min Toadette-hat, for har utrolig svært ved at blande den rigtige farve, så den matcher min kjole. Har farvet den mørkere, men det har jeg ikke lige et billede af. Jeg har  også endelig fundet ud af hvad jeg gør med de kugler hun har som hår. Har for længe siden besluttet jeg skal have fletninger og et eller andet rundt nede ved elastikken. Jeg har på en anden blog set pomponer lavet af tyl, og jeg kunne slet ikke stå for dem, så det er mit næste projekt. Jeg skal så bare lige have det tyl hjem, jeg har vundet på ebay.

 
I billedkunst er vi i gang med at sample. Jeg hader det. Jeg får ondt i fingrene, og selvom jeg er en tålmodig sjæl, så slipper min tålmodighed altså op her og så synes jeg det er svært at få alle luftboblerne væk. Jeg har også formået at nulre for meget af, men sådan må det være.


I gang med at nulre af.
Ny elementer er i gang med at sætte sig.
Uden lak.
Med lak.
Forfra.
Der har også været tid til lidt ler. Her er det bare en lille skulptur (ca. 15 cm høj). Der er glasur på, derfor de svage pastelfarver. De er dog ikke brændt, og når det sker, så bliver de skrigende. Altså sådan rigtig rød, gul og blå (primærfarverne).


Jeg har været i gang med at flette et penalhus, hvilket jeg har nævnt før. I går aftes/nat fik jeg så syet færdig, og hold da op hvor er den blevet stor. Jeg mangler stadig lige at sy lynlås i og hæfte, men det ved jeg ikke lige hvornår bliver. Men bedøm selv mit resultat. 28x14x11,5 cm (lxbxh) blev målene på fletteriet.

Jeg troede at jeg var færdig med at flette, så jeg begyndte at sy tingene sammen. Men ak og ve, "skålene" var ikke særlig dybe, så jeg tjekkede lige opskriften igen, og sørme nok om jeg ikke lige skulle flette 2 ringe mere med 84 tern i hver!

Det kom så til at se sådan ud, og hold da op, hvor bliver den stor. Der kan jo ligge et normalt penalhus indeni!



 Helt syet sammen, og kæmpestort!

Så har jeg igen været i gang med lakkerne, da mine negle stadig var gule. Der blev lagt en nudelak fra H&M (Summer Fresh) toppet med min China Glaze - Treasurechest.
 
Tror det var alt for denne gang.

kh
Simone

1 kommentar:

  1. Super fin blog du har dig! :)
    Fletter selv tasker og penalhuse, og laver andre kreative ting.

    Hvis du har lyst så bliv endelig fast læser på min blog - er lige blevet på din :)

    www.louiseshjoerne.blogspot.com

    SvarSlet