onsdag den 19. september 2012

Endnu mere træt

Godaften.

Jeg tror i den grad, jeg har fået motion nok i denne uge. Søndag cyklede jeg 27,8 km, mandag ca. 13 stykker. Tirsdag fik jeg mig også en ordentlig cykeltur, da jeg blev sat til at afløse på i en anden svømmehal end jeg havde regnet med (knap 16 km). I dag blev det til 12,5 km på cykel og 50 minutters svømning. Ja, det er nu helt 100% officielt. Vi havde første svømmegang i dag, og synes da bare ikke jeg kom nogle vegne i det skide bassin. Lidt frem og tilbage fik jeg da knoklet mig på de 50 minutter, jeg var i vandet. Det blev til 2 km på den konto. Kunne næste ikke løfte mine arme, da jeg skulle vaske hår. På det tidspunkt gruede jeg virkelig for min cykeltur hjem. Men efter 10 minutter i saunaen og langsom påklædning, gik turen faktisk fint. Jeg cyklede den i hvert fald i den tid, jeg plejer at tage denne distance på.

Til svømning var det helt galt i dag. De første 2 hold gik udemærket. På hold nr. 3 havde jeg en dreng, der bare ikke gjorde hvad han blev bedt om, samt en anden der blev ved med at sige han havde et dårlig øre, og derfor ikke kunne høre så godt. Moderen kommer så hen til mig i legetimen og siger den ene stort set er døv, men han stadig har sit høreapparat i (under en badehat), og den anden er døv på det ene øre. Hvilken lettelse at få at vide et eller andet sted. Så kan jeg sætte ordentligt ind over for dem :)
Mit 4. hold gik dog helt i vasken. Det er et tilvænningshold, som går ud på at tilvænne børnene til normal holdundervisning. Det er børn som tidligere har gået på voksen-barm hold, og derfor er dette det første hold uden forældrene med i vandet, som børnene går på. Vi startede ganske blidt, ved at sætte os på kanten. Så gjorde vi vores lår våde, derefter vores mave og bryst. Så ville jeg have dem til at gå i vandet, og så opstod balladen. Lige pludselig sad der 10 børn på kanten og græd. Hvad sket der lige der? Jeg var dybt målløs. Har aldrig i mit liv oplevet lignende. 2 af pigerne var dog rimelig hurtig til at komme i. På et tidspunkt blev den ene placeret på en søhest af sin far. Det gik fint, og eg vender opmærksomheden mod et af de andre børn. Pludselig kan jeg høre faderen kalde på sin datter, og jeg vender mig op. Så er hun tippet på hesten, og prøver desperat at komme op og trække luft. Hvad der ikke falder pigen ind, er at give slip på søhesten. Jeg bliver derfor nødt til at skynde mig hen og redde hende. Hun begynder naturligvis at græde, og jeg siger hun skal tage det stille og roligt, mens jeg bærer hende hen til farmand. Angsten lyste hende ud af øjnene på dette tidspunkt. Så gjorde faderen bare det sejeste ever. I stedet for at blive sur (på mig), eller pylre (om pigen), vender han handlingen til noget sjovt, og begynder at skælde søhesten ud for at være vild, og smide datteren af. Dette tror jeg faktisk bevirkede at hun relativt hurtigt kom i vandet igen.
Egentlig har jeg ikke et hold 5. Eller det havde jeg oprindeligt, men da der ingen tilmeldte var, blev holdet nedlagt. Der kommer så den her pige i badetøj, og hendes mor spørger om ikke der var et hold mere. Næ, siger jeg, det har været nedlagt i flere uger, pga. ingen tilmeldte. Hun synes det virker mærkeligt, da hun har tilmeldt datteren, samt dobbelttjekkede inden de tog af sted, at hun var tilmeldt. Jeg tilbyder at give hende en enelektion, men beder samtidig moderen om at få hende flyttet til et af de andre hold. Desuden var det et niveau for lavt hun var tilmeldt, så det var ikke helt skidt, at hun lige fik en enetime :)

Er ganske smadret nu. Har også været i svømmehallen siden kl. 15. Mine hold starter først kl. 16, men jeg havde frivilligt meldt mig til at lave en liste over hvad vi havde i hallen. Jeg troede egentlig bare jeg skulle ned og tælle, hvilket jeg synes er hyggeligt, men det viser sig så, at vores 9 kasser er rodet sammen hulter til bulter. Så inden tælleriet kunne begynde, var der lige en oprydningsdel der skulle klares. Jeg fik smidt en hel masse svømmefødder ud, der enten ikke havde en makker, eller var i stykker. Samt jeg havde en desperat jagt på en lighter, da der var et bælte der manglede et spænde. Sådan et havde jeg også i overskud, men det var helt trevlet op, så jeg skulle lige klippe snorene af, og derefter smelte det (derfor lighteren). Men jeg nåede det inden mine hold begyndte, så det var jo super.

Godnat
/Simone

Ingen kommentarer:

Send en kommentar