søndag den 12. maj 2013

Det spirer og blomstrer

Godaften.

I mandags havde jeg besøg af moar, og hun kom med blomster. Yay. Potten er bare så fin, og elsker sammensætningen af blomster og planter. Jeg kan fortælle det er efeu og brudeslør. Den lilla blomst kender jeg ikke navnet på, trods at det er en helt almindelig en. Jeg ved i hvert fald jeg har set den manga gange før. Der er dog et lille minus ved sammenplantningen. Den er beregnet til at stå på en terasse, så der er stort hul i bunden. Så skal lige have fundet en "underkop" der passer til. Jeg bor nemlig på 1.sal og har derfor ingen terasse. Lige nu bruger jeg bare en spisetallerken, men det er jo ikke lige så kønt.

Jeg har også fået sået karse i sidste weekend, og det er snart ved at være spiseklar. Det er en stor bedrift for mig, da jeg har svært ved at få ting til at gro. Som I kan se, er det heller ikke alle frø der har været lige glade for at udvikle sig. Sidste jeg prøvede med disse frø (der er jo til mange gange i sådan en pose), blev det ikke til noget. Jeg vil dog sige, at min veninde havde købt pose samme sted fra, og hun kunne heller ikke få dem til at spire. Hun kan normalt få alt til at gro.

Jeg vil også gerne have fat i nogle tomatplanter beregnet til krukker, da min udestue er voldsom varm, når solen rammer. Og hvad er bedre end hjemmedyrkede friske cherrytomater? Åh, bare duften. Har allerede mulden og krukken, mangler bare planterne.

kh
Simone

Ingen kommentarer:

Send en kommentar