fredag den 24. maj 2013

Kreativitet og genbrug i flere betydninger

Godaften.

Sidder alene hjemme, da manden er taget i biffen med sin lillebror (Fast and the Furious 6). Han kom på besøg tidligere i dag, da de begge skal til polterabend i morgen tidlig, og derfor har valgt at følges. Det er storesøsterens kæreste der står for tur. De skal giftes i næste uge.

Imens har jeg syet min dug færdig. Jeg begyndte i går, men fik et mindre nedbrud, da jeg kom til at rive stoffet i stykker, så det blev ikke en stor dug som planlagt. Den skulle have passet til vores nye spisebord + en plade (130x180), men stoffet gik i stykker på sådan en måde, at det var helt umuligt. Så nu har jeg syet en dug til vores sofabord i stedet.

For lang tid siden fik jeg foræret en kasse lamper, der ellers skulle være smidt ud. Heri lå bl.a. 2 par herstallamper. Det ene par ligger stadig i en kasse, da jeg ikke ved hvor de skal hænge. De andre har jeg lavet om til lysestager. Jeg har ganske simpelt afmonteret ledningerne, købt 2 lysestager i genbrug (7 kr. stykket), vendt dem på hovedet og dermed beskyttet pæreindgangen, i det tilfælde jeg engang vil bruge dem som lamper igen. Herefter har jeg tilføjet 2 kuglelys (også købt i genbrug).

Jeg har været i genbrug i dag. Her fandt jeg en hvid dug med hvidt mønster til kun 20 kroner. Den måler ca. 150x150, så den vil passe fint til når spisebordet er uden plader. Kæresten sagde i går at jeg godt måtte, da jeg blev ret ked af at have revet stoffet i stykker. Kan slet ikke forstå den kostede så lidt. Kan ingen huller, pletter, løse tråde eller andet finde. Derudover har jeg også købt en dug i lyserød med laksefarvede blomster. Denne regner jeg med at klippe på langs, og så lave en løber ud af. Den er nemlig kun 80 bred. Har mere kantbånd fra den hjemmelavede dug, så det bruger jeg bare på den også :)
Derudover fandt jeg også en avis/blad-holder. Den er rimelig slidt, men med noget sandpapir og maling, kan den blive utrolig smuk igen. Har planer om at den skal males postkasserød. Så står den også ud fra den hvide væg. Lige nu bliver den dog bare brugt som den er.

kh
Simone

Ingen kommentarer:

Send en kommentar