fredag den 7. oktober 2011

Billeder og lidt om min hverdag...

Godeftermiddag. Mangler stadig at få lagt billeder ind, så her kommer en ordentlig smøre... Dog vil jeg da først lige berette om hvordan min dag er gået...
Jeg startede med at stå tidligt op her på min fridag... Der var dog en mening med galskaben... Jeg skal snart i praktik, og havde derfor aftalt med min praktiklærer at jeg skulle besøge klassen (hun manglede også en ekstra hånd eller 2 i dag), og bagefter snakke om praktikforberedelse... Så altså tidligt op med mig, og så på cykel i regnvejr... Ad ad... Det gik rigtig fint, dog var det lidt kaotisk, da de skulle have en udstilling færdig i dag, så den kunne komme ned på museet at hænge... Efter at have snakket om min praktik, skulle hun have dansk i den klasse som jeg også var i praktik i sidste år... Skal have dem igen i år, så jeg var også med i denne time, selvom det var valgfrit om jeg ville med eller ej...

I går aftes skrev en klassekammerat, som jeg har ganske meget til fælles med (hvilket sker sjældent), til mig på facebook... Hun ville høre om jeg ville med til J-popcon (mangamesse) i Kbh til november... Synes 300 kr. er meget når man også skal med toget derover, men her for ikke så længe siden besluttede vi så at melde os til som maids (hjælpere i cafeen)... Det giver gratis entre de timer vi ikke skal arbejde... Der gik kun et øjeblik fra jeg havde sendt mailen til der kom svar tilbage fra arrangøren at det var dejligt at jeg ville hjælpe, og at de lige skulle have lidt yderligere info, hvilket jeg hurtigt sendte tilbage igen... Så nu glæder jeg mig helt vildt til 11.-13.november...

Senere i dag skal jeg i fitness for at danse zumba... Det bliver godt at få rørt sig, selvom der var en masse renden frem og tilbage i billedkunsttimen i dag... I tirsdags var jeg til hatha yoga... Hold da op hvor er jeg bare ikke smidig længere... Men for pokker da, hvor var det fedt at koble fuldstændig af... Troede vitterligt ikke på at han kunne formå at tømme min hjerne i den time, men det lykkedes altså... Imponerende...

Nåh, men tilbage til billederne...
Starter med at fortsætte hvor jeg slap i går... Som I kan se, så lykkedes det mig at få proppet alle min 550 teposer i min slikspand. Jamen hov, i går havde jeg da 566 stk.... Yes, det er rigtigt nok, men jeg har jo lavet lidt kort siden jeg talte... :)


Mine mange teposer pænt sorteret i bunker og spredt ud over det halve stuegulv... Set både langt fra og tæt på...


Dette er så de 2 kort jeg formåede at lave i går... Det første synes jeg godt jeg kan være bekendt at lave til et julekort... Det minder da lidt om ledestjernen... Det gule synes jeg bestemt ikke kan bruges... Det var egentlig bare et forsøg, men mener da godt jeg kan bruge det til påske, eller sådan noget... Har også et tredje kort i gang, men er ikke helt færdig, derfor intet billede af det...


Ja, i en periode for en små 3 år siden, gik jeg helt amok med at knytte armbånd i alskens afskygninger... De var jo umådelig populære, så jeg købte bare materialer ind i stakkevis... Resultat - nu ligger jeg inde med en masse perler og snor, men bare rolig...! Jeg skal nok få det brugt før eller siden...

Denne er også knyttet, men der ligger en anden historie bag, derfor får den lige en tekst for sig selv... Sidste jul ville jeg gerne give min mor lidt ekstra... Det var også sidste år at der virkelig blev sat skub i marguritserierne... Så jeg tænkte, hun af alle mennesker fortjerner da en margurit... Men ak og ve, pengene var der jo slet ikke... Hmm, hvad gør en kreativ sjæl som mig så...? Jeg finder da det billigste sted på nettet hvor jeg kan få pæne marguritter og så knytter jeg et armbånd til hende... I kan tro hun blev glad... Så glad at jeg faktisk knyttede et til mig selv også... En måned eller 3 efter jul fik vi så begge et smykkekatalog ind af døren, hvor man kunne købe et armbånd ca. magen til, til omkring 500 kroner... Chok, så er jeg da glad for at jeg har lavet mit til et sted mellem 50 og 75 kroner... Sikke en besparelse... Dog er ulempen så at forgyldningen er slidt af så den nu er kobberfarvet og emaljen er heller ikke ren hvid mere, men skidt pyt, det er stadig pænt og det var billigt...




Det nyeste (de 2 øverste billeder) er lavet til en af min mors kollegaer... Meget simpelt, men kanont flot og anderledes armbånd... Sælger for 200 kr. stykket, men så er der også frit valg på perler, mellemperler og læderfarve...
Armbåndene på de 2 nederste billeder lavede jeg for 2 år siden... Har også lavet et par i lyserøde til min mor, og hvide og lilla til min ene svigerinde... Er fantastisk at være så kreativ, så er julegaverne altid så billige... :)




Så kom der lige lidt billeder af nogle sølvsmykker jeg har lavet... Ringen blev til i 10.klasse, og det var ligesom den der blev startskuddet til at jeg blev endnu mere interesseret i at blive guldsmed (har ville være det siden 7.klasse)... Dog lykkedes det ikke, da jeg ikke kom ind på guldsmedehøjskolen... Nu læser jeg så til lærer på 3.år, og det er jeg ganske tilfreds med... Faktisk er det så meget mig, at jeg nok ikke ville have trives som forretningsmedarbejder...
Armbåndet lavede jeg hjemme i mine forældres kælder, dengang jeg gik i gymnasiet (student 2008) og stadig boede hjemme... De var ret populære... Har solgt 3 stk...
Kongekæden var også bestillingsarbejde, men efter aftalen lykkedes det aldrig at komme i kontakt med køber igen... Derfor forlængede jeg den med 10 cm sidste år, og gav den til min kæreste i julegave... Den trænger til at blive pudset, jeg ved det godt, så næste gang jeg skal hjem tager jeg den med, så den kan komme en tur i tromlen...


Som så mange andre har også jeg været i gang med dåselysestager... Det er jo helt ekstremt billigt, og også let at lave... Pynter gør de også, da jeg her har brugt farvestrålende dåser (fanta exotic)... Min mor har bestilt 2 par af samme slags til sin 50 års fødselsdag senere på året, så som en lille ekstra gave har jeg lavet 3 par... Men det kan jo også komme ud på et... Har lavet dem gratis til hende... :)
Lavede også en tri til 2 andre svigerinder der holdt fødselsdag her i september (mexicanertema, har skrevet om det tidligere)... Her fik jeg fat i 6 fanta zero dåser, som er knap så farverige, men de blev utrolig glade for dem alligevel...




Her i sommerferien kedede jeg mig lidt, så jeg gik i gang med den ædle japanske kunstart origami... Det er faktisk temmelig let, når man først har forstået de forskellige teknikker... Jeg tænkte at jeg til at starte med ikke ville bruge det dyre julehjertepapir jeg har liggende, så derfor fandt jeg noget printerpapir og farvelagde det med en farveblyant... Da jeg var godt tilfreds med resultatet og fandt det ganske nemt, brugte jeg noget julehjertepapir... Det var faktisk sværere, da papiret er glat... Dog opvejer det hurtigt det farvelagte i forhold til farveintensitet... Den er fantastisk... Et lille minus er at foldene bliver tydeligere med denne slags papir... Kunne være man skulle investere i noget rigtigt pergament... Hmm, nej... Det bliver for dyrt... Har meget andet at bruge penge på...

Ja, det var så en ordentlig stak billeder...
knus
Simone

1 kommentar:

  1. Jeg er vild med ting af teposer! Vis gerne meget mere af det :0)

    SvarSlet