tirsdag den 4. juni 2013

Læderarmbånd med rhinesten

Godaften.

Som lovet i gårsdagens indlæg, kommer her et nærmere blik på mit læderarmbånd. Det hele startede i dette indlæg: http://www.mizzzims.blogspot.dk/2013/04/larmende-tavshed.html

Det viste sig dog, at læderstykket var for tykt til at jeg kunne presse rhinestenene op igennem hullerne. De kunne kun lige skimtes. Derudover gik hulmaskinen i stykker efter ca. 30 huller, og der kunne jeg tælle mig til, at jeg endnu manglede lidt mere end 100. Jeg fortsatte med at lave huller (bare i en mindre størrelse) efter at have skrevet en brokkemail til sælgeren. Dette resulterede i at jeg for nogle dage siden modtog en ny hullemaskine :)

Da ovennævnte forsøg gik i ged, gik jeg på etsy for at finde inspiration. Siden er egentlig en slags ebay for hjemmelavede ting, så den er fantastisk at samle inspiration fra. Det er ikke første gang, og nok heller ikke sidste gang det sker. Jeg fandt forskellige læderarmbånd, og blev lidt lun på et design. Det lignede mit færdige resultat, men læderet var bredere, og derfor var rhinestenkæden bølget. Det så vild godt ud, men kunne altså ikke lade sig gøre, da mit læder kun var 1cm bredt.

Der er lavet huller i en lang række, svarende til afstanden mellem hver sten. Herefter har jeg lagt kæderne på læderet og limet dem fast hertil med et uvilkårligt mellemrum.Herefter har jeg med nål og tråd syet op af et hul, over kæden, ned i hullet, og af samme hul på den anden side af kæden, over kæden og ned i hullet igen. Så er jeg gået videre til næste hul osv. Giver det mening?

Kæderne var vildt besværlige at sy på, da de meget hellere ville ligge på siden når man strammede garnet. Til en anden gang vil jeg derfor lime de 2 kæder sammen på forhånd, da de så ikke kan dreje sig. Bare lige et lille fif til jer.

Egentlig er låsen forgyldt, men jeg havde en blå bluse på, som gav genskin, derfor ser den mere grøn ud.

kh
Simone


2 kommentarer: