onsdag den 7. august 2013

Mere cosplay

Godaften derude.

I går og i dag har jeg kreeret et par sko til mit Miss Valentine-cosplay.

I går var jeg på posthuset og hente et par sko jeg har købt secondhand. De har aldrig været brugt. De virker til at være i god kvalitet. Mandags fik jeg læderfarve hjem fra ebay. Er ret kendt mærke, så der var også dansk brugsanvisning i. Det var faktisk rimelig dejligt.
Dylon, som mærket hedder, skriver at man ikke kan farve mørkt læder lysere. Inde i pakken stod der at man bare skulle give det lag nok. Som sagt så gjort. Skoene fik 7 lag hvid farve, før jeg var tilfreds. På billeder ser de perfekte ud efter 4 lag. Havde egentlig farvet sålkanten hvid også, men besluttede mig for at gå i krig med en mikropensel og en marineblå neglelak, det er trods alt en karakter fra en pirat-manga/anime. Tror jeg har givet 5-6 lag af denne. Med en cremelak havde 2-3 lag været rigeligt, men lakken er en jelly, så den er nærmest umulig at få opaque. Men jeg er okay tilfreds. Jeg overvejer om jeg skal rense kanter, eller jeg bare skal lade dem være som de er. Der er jo ingen der kommer så tæt på skoene, at de vil lægge mærke til det alligevel. Dovenskab længe leve :)

Nu mangler jeg så bare at 2 vabelså forsvinder, så jeg også kan have venstre sko på!


kh
Simone

1 kommentar:

  1. Jeg venter spændt på den dag, du vælger at cosplay en League Of Legends karakter. ;-)

    SvarSlet