lørdag den 10. august 2013

Ny bil og høst

Goddag derude bag skærmen.

I går kunne vi hente vores nye bil. Den er så fin. Har allerede lagt billeder op af den i forrige indlæg. Jeg kørte hjem i den i går aftes. Fartpilot er såååååååå lækker at køre med. Jeg beklager forsinkels mht. foto challenge - dag 9. Men det blev ret sent i går inden vi kom hjem, så billederne var først klar i dag.

Lidt om bilen:
Rødmetal Skoda Octavia 1,6 Ambiente Tour fra 2005. Den har kørt lige knap 87.000 km. Bilen har kun haft én ejer, en ældre herre, og alle serviceeftersyn er overholdt. Forhandleren vi købte den af, var selv med til at sælge den i sin tid, så han kender bilen og den forrige ejer godt. En yderst velholdt bil, der har rigtig meget køretid tilbage.

Og selvfølgelig skulle vi ud at teste den på længere strækning i går, ej at forglemme motorvej. Vi tog over grænsen, og bagefter ville vi have været forbi svigerforældrene, men de havde allerede planer. Vi valgte derfor at tage forbi vores vennepar fra Esbjerg. De var dog nede på gården ved hendes forældre for at hjælpe med høsten. Intet problem, vi viser bilen frem, og tager et nap med (vi hjalp også et par dage i 2011). Hvad vi så ikke lige havde regnet med, var at vi først var færdige lidt i 10. Så efter aftensmad begyndte vi at rulle mod Vejle kl. 11 om aftenen. Der var alligevel pænt langt hjem fra Fynshav.

Under høsten fik jeg knækket 2 negle og reddet mig en vabel, trods jeg fik handsker på ved læs 2. Men skidt pyt. Neglene skal nok vokse ud igen, og så har jeg en undskyld for at lægge nyt lak i dag. Mht. vablen gik der heldigvis ikke hul på den, så eneste ulempe er at den sidder i et led. Men jeg overlever, jeg er bare ikke vant til at tage fat.

kh
Simone

Ingen kommentarer:

Send en kommentar