tirsdag den 2. juli 2013

Frivilligt arbejde og barndomsminder

Hej derude.

Først og fremmest vil jeg beklage mit fravær på bloggen. Der er sket flere forskellige ting den sidste uges tid, men altså ikke noget der har forhindret mig i at skrive som sådan. Lige nu er jeg alene hjemme ved mine forældre. Det er lidt mærkeligt. Det er første gang det sker. Jeg vil ikke sige jeg føler mig fremmed i huset, men der er bare en anden stemning når man ikke bor her fast. Hvad jeg laver her, vil jeg komme ind på senere i indlægget. Her vil der også komme en spoiler på et uventet projekt, så er du advaret hvis du læser med mor :)

I onsdags dimmiterede jeg fra min uddannelse som folkeskolelærer. Jeg er nu helt officielt færdig, og kan nu findes i ledighedskøen. Jeg søger dog de stillinger jeg kan inden for mit fagområde og lidt ved siden af (SFO), dog bliver jeg ved med at få afslag. Øv øv.

Weekenden har stået i familiens tegn. Jeg har været sammen med svigermekanikken og kærestens søskende. Kæresten var der selvfølgelig også. Det var rigtig hyggeligt. Vi fik god mad, grinet og hygget. Det var dog også en kold fornøjelse. Specielt lørdag hvor vi skulle grille. Solen dukkede op i løbet af eftermiddagen, men vinden var stadig kold. I løbet af aftenen fik jeg tiltusket mig kærestens sweater, hans jakke og et tæppe. Alligevel var jeg gennemkold, da vi krøb ind, efter vi var færdig med at spille knejte mod æ piche i "Danmark - Quizzen om dit land". Pigerne vandt selvfølgelig :) Søndag gik vi en lang tur ved stranden og i skoven. Vi blev godt gennemblæst.

Søndag eftermiddag tog kæresten over til en kammerat og jeg vendte snuden mod det nordalsiske. Her var mor og far tidligere på dagen draget på sommerferie i Østrig. Men hvorfor så tage hjem til et tomt hus, spørger du måske? Det er ganske simpelt. Jeg har lovet at male flagstangen. Jeg har gjort det en sommer før, men det er vist ved at være 5-7 år siden eller sådan, så den trængte gevaldigt. Mor og far havde været venlige at lægge flagstangen ned og endda fjernet krog og line. Derudover havde de også fundet maling og sandpapir frem til mig.
Jeg begyndte først på flagstangen i går eftermiddag, da jeg håbede på opklaring i vejret. Det skete dog aldrig, så omkring kl. 3 gik jeg i krig bevæbnet med en spand med sæbevand og sandpapir i gummistøvler og en regnjakke der var 3 numrer for stor. Herefter blev stangen vasket, slebet og tørret efter med en fugtig klud. Den fik lov til at tørre og så gik jeg igang med malingen. Selvfølgelig blæste det og jeg fik maling i mit nyvaskede hår og på kinden. Flot. Halvvejs gennem maleprojektet, begyndte det selvfølgelig at regne. Det var heldigvis en meget lille byge, så kunne fortsætte med at male efter en times tid.
I dag har flagstangen så fået lag 2, og er dermed færdig. Den er blevet så fin at se på. Jeg har også slået græs. Det er i øvrigt noget jeg rigtig godt kan lide. Jeg får frisk luft, lidt motion ved at trave frem og tilbage, samt op og ned af vores skråning og så bare elsker jeg lugten af nyslået græs. Derudover har jeg brugt meget af dagen på terrassen, da her har været dejligt solskin. Her har jeg haft selskab af bog 6 i Jo Nesbøs serie om Harry Hole. Jeg er allerede 1/3 inde i bogen. Vejret har dog vekslet en del, da en omgange store skyer skulle passere i løbet af eftermiddagen. Det er dog alligevel lykkedes mig at blive rød. Så kender man mig igen. Jeg vil dog sige, jeg ledte efter solcremen inden jeg gik ud, men den er selvfølgelig taget med til Østrig.
Og nu kommer spoileren. Som en sidste ting har jeg malet knoppen på flagstangen også. Det er ikke noget jeg er blevet bedt om, men noget jeg fik lyst til. Jeg mener mor har brokket sig over knoppen var blevet kedelig og afbleget at se på. Dette er også tilfældet, men så tænkte jeg hvorfor ikke bare male den? I vinters malede/opfriskede jeg mariehøns på sten. Hertil brugte jeg en rigtig fin rød lakmaling af ukendt oprindelse. Knoppen har fået 4 lag, og den er bare blevet så fin. Derudover snusede jeg lidt rundt de krukker min mor opbevarer udenfor, og fandt ting der fik mig til at mindes min barndom med glæde. Hold da op hvor har jeg spillet meget bold, da jeg var lille/yngre.

Ja, den røde bold er helt skæv af ælde. Det er ikke kameraets skyld den ser misformet ud.
 

kh
Simone

Ingen kommentarer:

Send en kommentar