søndag den 14. juli 2013

Ringe der betyder noget - ring med havglas

Goddag derude.

Her er sommeren forsvundet en smule igen. Der er stadig en dejlig temperatur derude, men solen er væk, så det kan måske stadig godt være en smule køligt bare at sidde stille. Derfor har jeg også været indenfor de sidste par dage.

Det har bl.a. resulteret i en ring med havglas på toppen og en lille rhinesten.
Grunden til at jeg har lavet en ring ud af dette stykke glas, er flere. Jeg har siden mine teenageår gået med ringe. Jeg føler mig nøgen uden. Det var faktisk så slemt, at jeg i en overgang i gym rendte rundt med intet mindre end 17 ring fordelt på 9 fingre. I øjeblikket hedder det 6 ringe fordelt på 4 fingre, og nu er der så kommet en syvende til på en femte finger.

Lidt forhistorie:
I 10.klasse (2004/2005) kunne vi bl.a. fremstille smykker af sølv. Dette gjorde jeg meget brug af. Jeg lavede en helt simpel sølvring til min søster og jeg. En slags veninderinge, kan man vel kalde det. Jeg går stadig med den, den dag i dag. Senere hen kom en af mine mors snoede ring til samling. Den havde hun brugt da hun var ung. Disse sidder på min venstre langefinger, da de er lige store nok til min ringfinger. På denne har jeg for tiden 2 spinningringe (str. xs) siddende. Jeg håber dog en forlovelsesring vil overtage pladsen på et tidspunkt.
På min højre ringfinger sidder der en sølvring fremstillet ved en guldsmed. Den snoede sølvring købte jeg brugt, da min søster havde taget en ægte opal med hjem fra Australien til mig. Den var så fin, så selvfølgelig skulle den på en ring, da det er smykker jeg stort set altid går med.
På min tommel sidder der en blodstensring. På et tidspunkt var min kusine au pair i det sydlige Tyskland. Den ene sommer var min søster og jeg nede at besøge hende. Her tog hun os med hen til en butik, og vi måtte selv bestemme hvad vi ville have, altså inde for et maksbeløb selvfølgelig. Jeg valgte en smuk blodstensring til min tommelfinger. Denne ring er dog for længst ødelagt. Jeg  fandt dog heldigvis en lignende ring, og købte 2 for en sikkerheds skyld. Det var meget heldigt, for det er ring nr. 3 jeg bruger den dag i dag. Dog er det stadig mindet om den sommer der knytter sig til ringen.

Pointen:
I år har min lillebror været på efterskole. Traditionen tro tog hele skolen til Spanien i maj måned. Han havde souvenirs med hjem til os alle, og en lille ekstra gave til mig. En lille pose med havglas. Jeg ved ikke om han kan huske jeg engang samlede på dem, men det tror jeg næppe, da han var ganske lille på det tidspunkt. Dog var de samlet specielt til mig. Jeg synes egentlig det var en dejlig gave, da det er længe siden jeg selv har fundet nogen.
Jeg har puttet de fleste stykker i nogle fyrfadsstager, der står på min dvd-reol. Jeg havde dog også fra starten en ide om at jeg ville lave det ene til en ring, da jeg jo både har en der repræsenterer min mor, min kusine og endda 2 for min søster, men ikke en for brormand. Som sagt så gjort. Ind på trendsales.dk og købe endnu en brugt sølvring (det blev endda fra samme bruger som med opal-ringen), og så ellers i gang med noget lim. Jeg bruger noget der hedder G-S Hypo Cement, som er utrolig holdbart. Jeg har i hvert fald limet flere ting, som ikke er til at hive fra hinanden igen. Det er også denne lim jeg bruger til mine neglelaksmykker, og der bliver hevet en del i dem, når jeg tager øreringene ud af hullerne igen. Men nu må vi se hvor længe denne holder. Overfladen glasset er limet til, er nemlig ikke særlig stor. Jeg har limet den over 2 omgange. Først mellem ring og glas, vente et døgn og herefter limet hele vejen rundt om "fatningen".

De 2 blanke sølvring plejer ikke at sidde der. De sidder normalt på venstre langefinger. Synes bare I skulle have dem at se, når jeg nu havde skrevet om dem. Forstår i øvrigt ikke den nye mode med at have ringe siddende netop der. Jeg ville konstant være bange for at tabe dem!

kh
Simone

1 kommentar:

  1. Den har indtil nu holdt til at lægge vasketøj sammen, at tagge jakke af og på, samt været ude at handle :)

    SvarSlet