lørdag den 6. juli 2013

Nyt cosplay på trapperne

Godaften.

Så har jeg gang i endnu et cosplay. Denne gang er det fra serien One Piece. Jeg har ikke læst mangaen, men er nået pænt langt i anime'en. Jeg skal til afsnit 159. Jeg er dog langt fra færdig, da der i skrivende stund er udgivet 600 og nogle stykker. Jeg når det heller ikke inden jeg skal til genki i slutningen/starten af august/september.

Vi er en hel gruppe der cosplayer fra denne serie, så det bliver nemmere at stifte nye bekendtskaber, når man går lidt flere sammen, trods vi ikke kender hinanden på forhånd. Vi har dog en gruppe på face, hvor vi snakker lidt sammen.

Min karakter er Miss Valentine. Hun er en af de "onde". Hun er medlem af Baroque Works, som egentlig er en flok lejemodere der slår pirater ihjel. Der er dog en større bagtanke med firmaet, som hedder verdensherredømmet. At slå pirater ihjel er vel ikke det værste man kan være, men det er det, når hovedpersonen vil være kongen af piraterne.

Miss Valentine har spist en devil fruit, der hedder kilo kilo fruit. Hun kan altså bestemme sin massefylde. Hun er næsten altid at finde sammen med Mr. 5, der også har spist en devil fruit. Han kan få alt på sin krop til at eksplodere, og kaster som oftest med sine bussemænd. Trykbølgerne fra eksplosionerne bruger Miss Valentine til at flyve højt op i luften med sin gule og lillastribede paraply, hvorefter hun øger sin vægt til 10 ton, og maser sin modstander, ved at lande oven på vedkommende.

Jeg har besluttet at lave kjolen en smule længere end på billedet, så den bliver bare som i opskriften. Øreringene har jeg fået lavet ved at købe citronskiver af resin (fra Amerika), lakere 2 12mm cabochons med OPI: Kiss Me On My Tulips. Herefter er det blevet limet på nogle sølvøreringe købt på ebay. Skoene er købt ubrugt på trendsales til 150kr. Paraplyen får jeg min søster til at købe i Herlev. Eller det er en sandfarvet paraply, som jeg så skal have malet gul med lille striber. Håndtagets form er meget vigtig for mig, og kan bare ikke finde en gul paraply med denne.

Handskerne og jakken har jeg valgt ikke at priotere særlig højt. Sidste år var vi døden nær af varme, så jeg magter slet ikke tanken at rende rundt med handsker. Jakken er også nedprioteret, og regner bare med at tage en blå cardigan med. Havde overvejet at købe en hvid taske også, men har valgt genbruge min runde taske fra sidste år. Den er også gul og er godt nok med nintendo-tema, men det er jo lige meget. Overvejer også at tage mit Toadette-cosplay med, bare for en sikkerheds skyld.

Cirklerne på kjolen har jeg ikke helt styr på hvordan jeg skal lave. Har overvejet om der ikke findes noget man kan stryge på ala vlies/viseline. Det skal dog ikke gøre stoffet stift. Nogen der ved noget?

kh
Simone

3 kommentarer:

  1. Jeg må altså lige spørge, hvor du cosplayer henne? Jeg snakkede med kæresten i går, og han sagde, der kun er et stort cosplay i Danmark om året, og det er kun for anima serier. Så hvor cosplayer du alt det andet henne?

    SvarSlet
  2. Det er ikke rigtigt. Der findes 3 store cons i Danmark. J-pop i DGI-byen Kbh, Genki (i år i Farum) og SVS i Herning. Derudover er der rygter om en lille con på tegnebrættet i Århus. Der er Sakurafestival (på Amager mener jeg), og ellers afholdes der flere walks rundt omkring. Så der er rig mulighed for at cosplaye.
    Derudover er det blevet mere acceptabelt at cosplaye andet end manga og anime. Man støder på en del My Little Pony, Disney prinsesser og spilfigurer, fx wow, lol og andre.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er slet ikke inde i det miljø, og anima siger mig absolut ingenting, så alle de fine ord som J-pop og SVS aner jeg faktisk ikke, hvad betyder. Jeg er lidt inde i spil, som du ved, og jeg tænkte, at det måske en dag kunne være sjovt at prøve at cosplay en af LOL-figurerne, men jeg aner bare ikke, hvor man så skal tage hen.

      For et par dage siden faldt jeg over "cosplays in America" på facebook, og der blev også cosplayed Disney figurer og almindelige film figurer, så der kunne ALLE bare være med, og det er nok mest sådan noget, jeg leder efter.

      Slet